תכנון נכון- הדרך להפחתת העומס בכבישים

העומס בכבישים הוא בעיה שרק הולכת מתגברת בשנים האחרונות. לא רק כמות כלי הרכב הפרטיים מגבירה את העומס אלא  נוצרים, במיוחד בפרויקטים חדשים יחסית, צווארי בקבוק בגלל יציאות וכניסות מועטות לפרויקט או לשכונה. הדבר מחמיר עוד יותר את העומס לא רק ביציאה ובכניסה אל אותן שכונות אלא גם  בהמשך הדרך. תכנון תחבורה נכון מתחיל קודם כל בתכנון נכון של הדרכים כמו אזורי יציאה וכניסה לשכונות, במיוחד כאלה הנמצאות בסמוך לכבישים מהירים.

תכנון נכון של התנועה-הסתכלות על הקיים ועל הצפוי להיות

תנועה ותחבורה הן תחום דינמי בו קיימים שינויים מהירים. השינויים נובעים מהתרבות כלי הרכב  אך גם בגלל צורת הבניה הנפוצה לגובה אשר גורמת לריכוז כלי רכב רבים על פני שטח קטן. לכן, תכנון תחבורה היום חייב להיות מוקפד ומדויק. התכנון חייב להתבצע בהתאם לנהלים ולתקנות, כי כל חריגה, גם הקטנה ביותר, מן התקנות גורמת לשרשרת של בעיות שבסופו של דבר פוגמות בהתנהלות התחבורה ובכלל התנועה כולה וכמובן יכולה בקלות לפגוע בבטיחות נהגים והולכי רגל. תכנון דרכים כולל גם תכנון נכון של חניות, איי תנועה שיווסתו את התנועה בצורה טובה יותר, רמזורים המאפשרים תנועה מאוזנת הן לכלי רכב המגיעים מכיוונים שונים והן להולכי רגל. יש  להתחשב  בתכנון בנתונים נוספים בשטח כמו פסי רכבת, מרכזים מסחריים ועוד.

תכנון מערכת התחבורה בהתאם להתנהלות היומיומית בשטח

מערכת הדרכים והתחבורה צריכה לשרת אותנו היטב בהתנהלות היומיומית ולכן התכנון חייב לקשר בין מערכת התחבורה לבין שימושי הקרקע. אם לדוגמה ישנה תחנת רכבת באותו אזור, תכנון תחבורה חייב להתבצע כך שהעניין נלקח בחשבון. מעבר לכך, תכנון מערכת הכבישים והדרכים צריכה להיעשות לא רק בהתאם לתקנות התעבורה מטעם משרד התחבורה אלא גם בהתאם לחוקי העזר של הרשות המקומית. אמנם חלק  משמעותי  מן התנועה היא בכלי רכב פרטיים אך תכנון מערכת התחבורה כולה כולל בתוכו גם את התחבורה הציבורית. הקצאת נתיבים מיוחדים לתחברה ציבורית, תכנון מיקומי תחנות אוטובוס והתאמת תוואי הדרך לכך-כל אלה מהווים חלק בלתי נפרד מעבודתו של מהנדס אזרחי מתמחה בתחום זה.

לתכנן את הדרכים באמצעות מומחה בתחום

כאמור, תכנון מערכת כבישים ותחבורה בכלל תוך התחשבות בשימושי הקרקע ובגורמים נוספים שיש להתחשב בהם הוא נושא סבוך ומורכב. במיוחד היום עומדים בפני מתכנני תחבורה ודרכים אתגרים לא פשוטים. אור מהנדסים בראשותו של המהנדס ליאור בר המתמחה בתחום התחבורה ועוסק בתכנון, ניהול ופיקוח מגוון פרויקטים של תחבורה ברחבי הארץ.

סגור

    השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

    Call
    Mail