תכנון בצורה בטוחה ויעילה על ידי אנשי מקצוע

כדי לחשב כמה כלי רכב יכולים להשתמש במסלול בצורה בטוחה ויעילה, מהנדס תנועה מבצע ניתוח שנקרא "מחקר קיבולת". בנוסף, הוא ועמיתיו מבצעים ספירת תנועה עבור כבישים וצמתים כדי להבין כמה כלי רכב משתמשים בהם, מאיפה הם מגיעים ונוסעים, ובאילו סוגי כלי רכב (משאיות, מכוניות פרטיות, אוטובוסים וכו') משתמשים בדרכים אלו. משרד אור מהנדסים אחראיים על מגוון פרויקטים בתחום התחבורה ופיתוח התשתיות, ופועלים על פי התקן המחמיר ביותר- תו התקן ISO9001:2015 הבינלאומי.

על מה אחראי מהנדס תנועה?

בעוד שאחריותו העיקרית של מהנדס תנועה היא להעריך את נפח וזרימת התנועה באזור, המונח משמש גם כדי לתאר את ההתחשבות של איש מקצוע זה בחומרי הבנייה של הכביש, תחזוקה, שיפועים, סיבובים ופיצולים בכביש, ומקורות מים מקומיים שיכולים לחלחל בקלות דרך הסדקים השונים שעלולים להיווצר בכביש, ולגרום בסופו של דבר לסכנת קריסה.

הקצב שבו העולם שלנו משתנה הוא מהיר ביותר. הצורך בייעול מערך התחבורה הנוכחי, ביצירת פתרונות וחלופות לבעיות פקקים וכבישים סואנים, בניית כבישים מהירים או תכנון תשתיות תחבורה חדשות של תחבורה ציבורית המקדמת צמצום מספר כלי הרכב בכבישים. במציאות, זו הסיבה שהנדסת תחבורה היא אחת ההתמחויות המבוקשות ביותר, שכן זהו המקצוע היחיד שיכול להבטיח שימוש בטוח ויעיל בדרכים ופיתוח גישות חדשניות למתן מענה לצרכי התחבורה.

מה עושה מהנדס תנועה?

מהנדס תנועה ותיק מתמקד בתחומים כמו תכנון תנועה, פיתוחי שטח ותכנון כבישים. וזה אפילו לא נוגע לאחריותו בכל שאר הדברים שצריך לתכנן, כגון מערכות ניקוז, דפוסי תנועה, פריסות של חניונים ועוד.

מהנדסים המתמחים בתחבורה מבטיחים כי גורמים עירוניים וסביבתיים נלקחים בחשבון לאורך כל התכנון, הבנייה, הניהול והתחזוקה של רשתות התחבורה. תחבורה ציבורית היא תחום התמחות אחד בהנדסת תחבורה, לרבות תכנון מסלולים, תכנון לוחות זמנים של תחבורה ציבורית, עיצוב טרמינלים ותחנות אוטובוס ועוד. מהנדסי תנועה יכולים גם לאסוף נתונים ולערוך סקרים כדי לתכנן ולתפעל אותות תנועה, צמתים וכבישים מהירים. מהנדס תנועה ייקח בחשבון דברים כמו זמני עצירה ומרחקי ראייה בעת תכנון דברים כמו צמתים. תכנון כבישים, מסילות ברזל וגשרים, תוך התחשבות בגורמים כלכליים וגאומטריים, וביצוע בדיקות בטיחות הם כולם חלק מתחום העיסוק של הנדסת התחבורה. כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר צרו קשר עם אור מהנדסים בניהולו של אינג' ליאור בר.

סגור

    השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

    Call
    Mail