מהו תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה

תאונות עבודה  המתרחשות לא מעט במקומות עבודה גם מחוצה להם במסגרת העבודה העלו את המודעות לכך שישנה חשיבות רבה להעסקת אדם שכל תפקידו יהיה יעוץ בנושא  הבטיחות. תפקידו כולל בניית תוכניות לשיפור וייעול נושא הבטיחות בחברה או במפעל, ביצוע הדרכות בטיחות לעובדים בהיבטים שונים ועוד. ישנם מפעלים או חברות המעסיקים יועץ בטיחות בעבודה שהוא עובד החברה ונמצא בה על בסיס קבוע, אך ישנם גופים רבים, בין אם אלה חברות, מפעלים או רשויות מקומיות, אשר נעזרים בשירותיו של יועץ או ממונה בטיחות חיצוני.

עבודה בהתאם לתקנת הקבועות בחוק

תקנות בטיחות שנקבעו בשנים האחרונות ועל פיהן חייבות חברות לנהוג נקבעו לא רק כדי למנוע מקרים של פציעות, פגיעות או נפילות במהלך העבודה, אלא גם למנוע מצבים של מחלה  בעקבות נזק מצטבר. נזק מצטבר יכול לקרות למשל בחשיפה קבועה לחומרים מסוכנים ללא אמצעי מיגון מתאימים. מניעת  נזקים מצטברים אלה היא קריטית ממש. נזקים אלה יכולים להביא לפריצתן של מחלות קשות. תפקידו של ממונה הבטיחות הוא לדאוג לכך שיתבצעו בדיקות סביבתיות אשר מוודאות שריכוזו של חומר אינו עולה על המותר על פי חוק וכן שהעובדים מצוידים בכל הציוד הנדרש. ציוד מתאים ותקין, ועבודה על פי נהלים ברורים הם קריטיים באתרי בניה. באתרי בניה בוחרות חברות רבות להעסיק מנהל בטיחות אשר לא רק קובע ומחדד נהלים אלא מפקח על הנעשה בשטח. זאת כאמור בגל ריבוי תאונות עבודה באתרי בניה שכללו נפילה מגובה של עובדים וגם נפילת עצמים מגובה אשר פגעה באנשים הנמצאים על הקרקע, בין אם עובדים ובין אם עוברי אורח שנמצאו בסמוך.

איסוף מידע וריכוז נתונים

תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה או ממונה בטיחות במפעל הוא לא  רק לדאוג לכך שעובדים יצטיידו בציוד  המגן עליהם בעת העבודה אלא גם לבצע בדיקות לגבי תקינות  הציוד עימו נעשית העבודה באופן שוטף כמו מכונות ייצור. יועץ הבטיחות מוודא שאכן מתקיימות בדיקות תקופתיות לגבי תקינות הציוד כפי שנדרש וגם אוסף ומרכז את הנתונים על תקינות המכונות והציוד. גם כאשר ישנו חשד כי עובד נפגע או נמצא חולה במחלה כרונית על מנהל הבטיחות לאסוף מידע על הגורם במפעל אשר עולה החשד שהוא הגורם לפגיעה או למחלה. היועץ צריך לספק פתרונות להנהלה כיצד לשמור על בטיחות העובדים בעבודתם השוטפת.

בטיחות בעבודות דרכים וכבישים

עבודות המתבצעות בשטח שיש בו סיכון גבוה יחסית כמו עבודות הקשורות בתכנון ושינוי דרכים, רחובות וכבישים דורשות תכנון מדויק ומוקפד של תוכנית עבודה  ושל נהלי הבטיחות הרלוונטיים. חשוב שכל נושא הבטיחות בפרויקטים אלה יהיה מרוכז על ידי חברה המתמחה בתחום זה. חברה אשר מתמחה בהנדסה אזרחית בנושא תכנון תנועה ודרכים על כל הנוגע לכך, כולל התמצאות בתקנות וקביעת נהלים  בטיחותיים בהתאם. אור מהנדסים הוא משרד העוסק בהנדסה אזרחית עם דגש על תכנון דרכים וכבישים ומספק גם שירות של יעוץ בטיחות בעבודה באתרי עבודה.

סגור

    השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

    Call
    Mail