תכנון חניונים

חניה היא אחת המצוקות הגדולות ביותר בכל יישוב, אפילו קטנים בפריפריה, שהולכים וגדלים ולא לקחו בחשבון שיותר ויותר אנשים מחזיקים יותר מרכב אחד ויש לתכנן להם גם נתיבי גישה וגם מקומות חניה צמודים לבית. אחת הטעויות הגדולות שעושים כאשר בונים פרויקטים היא להתעלם מההיבט של חניה, עם צפי לגידול ניכר בעתיד לא רק של האוכלוסייה כי אם גם של מספר כלי הרכב. אמנם, הרכבת הקלה מגיעה כעת לערים הגדולות ורכבת ישראל מתרחבת למקומות נוספים, אבל לחלק מהמקומות אנשים עדיין נוסעים בכלי רכב פרטיים עד הרכבת וחייבים להחנות אותו, או שבערים הצפופות והולכות חייבים למצוא פתרון לגידול העצום בנפח התנועה במרחב האורבני. תכנון חניונים נכון מחויב המציאות בכל פרויקט בנייה. אין היום יותר מצב כזה שפרויקט בניה כלשהו, במיוחד בערים ובמיוחד כזה שמתנוסס לגובה רב, לא ימציא פתרון חניה לכל מאות כלי הרכב שיגיעו אליו ביום.

תכנון חניות מלמעלה ומלמטה

הבשורה של תכנון חניונים הוא לנסות לחפור אותם למטה אם כי יש גם פתרונות עיליים שונים לחניונים בקומות מעל פני האדמה. הפתרונות נגזרים מהאפשרויות שעומדות בפני הבונים, וברור לחלוטין שבאזורים צפופים יקשה מאוד למצוא פתרון חניה שאינו כרוך בהפניית התנועה אל שולי העיר. עם זאת, אפשר למצוא תקווה בכך שמבנים חדשים נבנים בתוך ערים ובכך מאפשרים לתקן טעויות עבר ולהוסיף מקומות חניה בחפירת חניונים. את כל אלה מתכננים יחד עם מהנדסי התחבורה הנוגעים בדבר, שהם בעלי הידע והניסיון בתכנון חניונים עירוני ואחר. משרד אור מהנדסים מציע שירותי תכנון הנדסי ועירוני מגוון, וכחלק משירותי הייעוץ והתכנון גם תכנון חניונים לכל פרויקט בנייה. באתר מוצגים מגוון הפרויקטים שבהם לקחו חלק אנשי המשרד לשביעות רצונם המלא של הלקוחות, וגם אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ.

תכנון חניונים

מידע נוסף בנושא

תכנון חניונים

אחת ממצוקות התחבורה הגדולות בישראל היא מצוקת החנייה. בכל ישוב, קטן כגדול, קשיים תושבים בעלי יותר מכלי רכב אחד מתקשים למצוא מקומות חניה ומתמודדים עם דרכי גישה חסומות חניות בלתי חוקיות וחניות מרוחקות ממקום המגורים. בתכנון עיר ופרויקט הטעות הנפוצה ביותר היא התעלמות מהיבטים של תחבורה בכלל וגידול בצרכי החנייה בפרט, בייחוד עם ההבנה שגידול אוכלוסייה בשנים הקרובות עתיד להוות מכשול בעייתי לתחבורה ראויה. אמנם התחבורה הציבורית מנסה לעמוד בקצב, עם התפתחות רכבת קלה בירושלים ובדוש דן, שיפורים והרחבות בניה ברכבת ישראל ושינויים תמידיים בתחום האוטובוסים, יחד עם זאת, ישראלים רבים מתקשים לוותר על כלי הרכב הפרטיים ולכן חייבים לתת מענה לצרכי החנייה של אלו, או לצמצם את השימוש בערים צפופות מאוד. למידע נוסף על תכנון חניונים מקצועי, ניתן לפנות אל חברת אור מהנדסים.

תכנון חניונים – למעלה ולמטה

עם הצורך מגיעה היצירתיות בתחום תכנון החניונים. בעבר מרבית החניונים שנבנו מוקמו על שטחי אדמה יקרים תוך בזבוז של מרחבי בניה. לכן, תוכניות הבניה קיום מתרכזות בשתי אסטרטגיות – בנייה לעומק האדמה ובנייה עילית. חניונים בעומק האדמה מוכרים לנו זה מכבר, אולם בתכנון חניונים כיום מתרכזים מהנדסי המבנים בבניית חניונים לעמוקים משמעותיים יותר. ניתן לראות מבנים חדשים רבים בעלי חניונים של חמש ושש קומות לכל הפחות. חניונים עליים הם תוצאה מתקדמת יותר של חשיבה הנדסית. מהנדסי תחבורה ובניין משלבים כוחות על מנת להקים חניונים עליים גדולים, בשולי הערים הגדולות שיכולים לתת מענה לשעות העומס והעבודה ולהפחית את תנועת כלי הרכב במרכזי הערים.

מתמודדים עם בעיות ההווה והעתיד

את הנעשה אין להשיב בעולם הבנייה, ולכן שטחים בנויים קיימים יאלצו לעבור שינויים מינוריים ולעיתים אף קוסמטיים כדי להתמודד עם כשלים בתכנון חניונים. יחד עם זאת, בנייה מושכלת בשולי הערים, והקמה של חניוני ענק בשילוב תחבורה ציבורית נאותה, עשויים לפתור את הקשיים שנוצרו בערים הגדולות. משרד אור מהנדסים מציע שירותי תכנון הנדסי ועירוני מגוון, וכחלק משירותי הייעוץ והתכנון גם תכנון חניונים בראיה אפקטיבית לעתיד התחבורתי לכל פרויקט בנייה. באתר מוצגים מגוון הפרויקטים שבהם לקחו חלק אנשי המשרד לשביעות רצונם המלא של הלקוחות. לפרטים נוספים ולקבלת מידע פרטני מוזמנים להתקשר ולהתייעץ עם חברת אור מהנדסים.

סגור

השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

Call
Mail