תכנון הסדרי תנועה זמניים

תכנון הסדרי תנועה זמניים

יום יום מתבצעות עבודות במרחב העירוני והבינעירוני העוברים שינויים בין אם מדובר בעבודות פיתוח ובין אם מדובר בעבודות אחזקה. אזורי העבודה האלה מהווים פוטנציאל גבוה לסכנות בטיחות למשתמשי הדרך לפיכך, ישנה חשיבות מכרעת לתכנון בטיחותי ויעיל של הסדרי התנועה הזמניים לצורך ביצוע העבודות השונות.

במסגרת זו, משרד אור מהנדסים מעניק שירותי תכנון תנועה באתרי עבודה כולל מתן מענה  להולכי הרגל ומתן דגש לנגישות ובטיחות בדרכים.

השרות שאנו מעניקים כולל גם תיאומים לקבלת היתרים לביצוע עבודות מול רשויות תמרור מקומיות ומשטרת ישראל.

בנוסף, אנו מתכננים הסדרי תנועה לטובת אירועים שונים.

תכנון תנועה ודרכים בצורה חכמה

בהקמה של שכונה חדשה או מרכז מסחרי, תכנון תנועה ודרכים הוא חלק אלמנטרי מתהליך ההקמה של האזור. דרכי הגעה נגישות, מגוונות וקלות הן הבסיס לתנועת אזרחים למתחם החדש שאתם מקימים, לכן כדאי להשקיע מחשבה וזמן תכנון כדי להבטיח כניסה חלקה למתחם – הן של רכבים פרטיים והן של תחבורה ציבורית. אספקט נוסף ולא פחות חשוב של תכנון תנועה ודרכים לפרויקטים חדשים הוא הצורך בסטנדרט בטיחות גבוה המגן על משתמשי הדרך. אור מהנדסים היא חברת יעוץ תכנון וניהול פרויקטים אשר עוסקת בתכנון תנועה ודרכים לכל פרויקט בנייה. זאת ועוד, תוך עמידה בהחלטות העיריות, הרשויות המקומיות, הוועדות הממשלתיות וכן הלאה.

תכנון תנועה ודרכים משפיע על הצלחת הפרויקט שלכם

סלילת כבישים בצורה מותאמת לאופי הבניה היא הדוגמה הקלאסית לתכנון תנועה ודרכים נכון. שכונות צעירות אשר מתאפיינות באוכלוסיית ילדים גדולה, דורשות שימוש רב יותר במעקות בטיחות, כבישים איטיים יותר ותמרורי אזהרה רבים יותר. כל אלו, באים לידי ביטוי כבר בשלב התוכניות, כאשר מהנדס הפרויקט נמנע מסלילה של פניות חדות בקרבת בתי ספר ומרכזי ילדים.

תכנון התנועה הוא תהליך רוחבי, אשר מתייחס לכל משתמשי הדרך באשר הם. המתכנן בוחן את נתיבי הכניסה והיציאה מהפרויקט, משלב מסלולים לתחבורה ציבורית – ובמידת הצורך משאיר פתח בתוכניות להרחבות עתידיות של תשתיות הכבישים ומסלולי התחבורה הציבורית באזור.

פרויקט בניה מוצלחת הוא כזה בו לתושבים נשמרת הזכות להתנייד במהירות ובקלות ממקום למקום. יש להם את האפשרות לבחור בתחבורה ציבורית נגישה, או בנסיעה ברכב פרטי עם כמה שפחות פקקי תנועה. כמו כן, משמשי הדרך מוגנים עד כמה שניתן והתשתיות באזור הפרויקט אינן סותרות אחת את השנייה.

תכנון הסדרי תנועה זמניים

תכנון הוא שם המשחק

תכנון תנועה ודרכים מתחיל בראיה רחבה של צרכי הפרויקט. צוות הפרויקט מגדיר מי קהל ידע ומהם התנאים הבסיסיים ביותר שחייבים להתקיים מבחינת תחבורה באזור. לאחר מכן יוצאים המהנדסים לשלב שרטוט תוכניות העבודה ומעלים על הכתב את כלל הדרישות. לאורך הפרויקט מבוצעים תיקונים מתאימים ואנשי הצוות בוחנים הלכה למעשה את התוכניות ומוודאים כי רמת הבטיחות לא נפגעת לאחר סיום העבודה. ככלל, תכנון תנועה ודרכים מתחיל ונגמר בבטיחות, כי תחבורה היא גורם משמעותי שיכול בהחלט לסכן חיי אדם. אור מהנדסים היא חברה לייעוץ תכנון וניהול פרויקטים אשר עוסקת בין היתר בתכנון תנועה ודרכים למגוון עבודות בנייה בארץ. אנו מביאים את מיטב שנות הניסיון והידע המקצועי שלנו ללקוחות החברה ועושים כל שביכולתנו כדי להקים פרויקט מוצלח ובטוח. כל זאת בהתאם למדיניות משרד התחבורה.

תכנון תנועה ודרכים עם חשיבה קדימה

תכנון תנועה ודרכים נחשב למשימה חשובה והמשפיעות ביותר על חיי האנשים. משתמשי הדרך הם רבים וביניהם ניתן למנות: נהגים בכלי רכב מנועיים, בעלי רכבים דו גלגליים, הולכי רגל ועוד. התכנון נועד עבורם ומטרתו לשפר את איכות השימוש בדרכים. היוזמה למרבית התוכניות מגיעה מהרשות המקומית או מהממשלה וחייבת לעבור אישור תקציבי. חברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים מתמחה בתחום וניתן לקבל ממנה מידע מקיף.

תכנון תנועה ודרכים – חשיבה על פרטים רבים

תכנון תנועה ודרכים חייב לקחת בחשבון אלמנטים שונים. ראשית, יש לדעת כי קיים שוני בין תכנון לאזורים עירוניים ולבין עירוניים. המשימות הניצבות עבור מהנדס התכנון שונות בחלקן. בכבישים בין עירוניים מתחשבים בטופוגרפיה, במיקום הישובים לאורך התוואי, באיכות הסביבה, בשמורות טבע ועוד. כאן יהיה צורך לבחור תוואי מתאים ביותר מבחינת כל השיקולים, ובעיקר, המרחק ואז להוסיף בהתאם גשרים ומנהרות. יש לחשוב על חניונים עם תחנות דלק וחנויות נוחות, שוליים רחבים, מעקות בטיחות בין נתיבים ובצידי הכביש, תאורה בצמתים ובמקומות בעייתיים אחרים, התקנת אלמנטים נגד מפגעי רעש בצמוד לישובים באזור וכן הלאה. תכנון עירוני מתחשב רבות בצרכי התחבורה הציבורית לסוגיה הכוללת אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועיליות ועוד. יש לדאוג לכמות חניונים רבה, למפרצי חניה, לכיכרות בצמתים, למדרכות ומעברים להולכי רגל ועוד.

בטיחות מעל לכל

בכל תכנית תחבורה מתחשבים רבות בבטיחות של משתמשי הדרך. לכן, מסדירים מעברים עיליים ותחתיים להולכי דרך, מעברי חצייה, רמזורים, מדרכות רחבות ועוד. כן, יש צורך להוסיף מסלולי אופניים ורכבים דו גלגליים אחרים. הבטיחות לא תבוא על חשבון זרימה מהירה ושוטפת של כלי הרכב והתכנון מכוון למניעת צווארי בקבוק, פקקים וחסימות אחרות.

שירות מקצועי

מומלץ לבקש שירות מחברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים בעלת המוניטין. מנהליה הינם בעלי השכלה הנדסית שנרכשה במוסדות לימוד מובילים. הם התמחו בנישה ייחודית בתחום התחבורה המהווה חלק מכלל ההנדסה האזרחית. הניסיון הרב הצטבר לאחר מתן שירות לפרויקטים מורכבים. בין לקוחות החברה נמנים חברות פרטיות ותשתיות, רשויות מוניציפליות, חברות תשתית ועוד רבים אחרים.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני

סגור

    השאירו פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    השדות המסומנות בכוכבית הן שדות חובה

    Call
    Mail